Jaunums

Tirdzniecības centrs „Domina”: pieaug patērētāju aktivitāte,

Tirdzniecības centrs „Domina”: pieaug patērētāju aktivitāte,
lielāka uzmanība tiek pievērsta kvalitātei un pozitīvām sajūtām

Patērētājiem ir uzlabojusies emocionālā labsajūta un ekonomiskā aktivitāte, viņi ir kļuvuši mazāk tendēti uz masveida patēriņu, vairāk – uz kvalitatīvu preču un pakalpojumu saņemšanu. Tāpat lielāka uzmanība tiek pievērsta laikam kopā ar ģimeni, apkārtējai videi un pozitīvu sajūtu radīšanai – tā secinājis tirdzniecības centrs „Domina”, salīdzinot 2011.gada pirmo deviņu mēnešu apkopotos datus ar šo pašu periodu 2010.gadā, kā arī visa gada garumā sekojot līdzi klientu iepirkšanās un brīvā laika pavadīšanas paradumu izmaiņām.

Iedzīvotāju pieaugošā ekonomiskā aktivitāte ir ne tikai veicinājusi mazumtirdzniecības vidējo pieaugumu, kas ir lielāks nekā ekonomiskais pieaugums valstī kopumā, bet arī pozitīvi ietekmējusi tirdzniecības centra „Domina” 2011.gada rādītājus. Proti, pirmajos deviņos šī gada mēnešos, salīdzinot ar to pašu laika posmu 2010.gadā, tirdzniecības centra apgrozījums ir pieaudzis par 6%, savukārt veikto pirkumu skaits palielinājies par 5,39%.

Salīdzinot ar 2010.gadu, šī gada pirmajos deviņos mēnešos par 5% pieaudzis arī tirdzniecības centra „Domina” apmeklētāju skaits. Vislielākā pircēju aktivitāte gada trīs pirmajos ceturkšņos tradicionāli ir bijusi februārī un augustā, kad notiek lielā sezonas gala izpārdošana „Bazārs”, un pircējiem ir iespēja iegūt preces par ievērojamām atlaidēm, bet veikaliem - izvairīties no liekiem preču uzkrājumiem noliktavās; tiek atbrīvota vieta jaunākajām sezonas precēm. Pēdējā „Bazāra” laikā augustā piecu dienu laikā vien to apmeklēja vairāk nekā 115 000 cilvēku, kas bija par 10% vairāk nekā pērn augustā.

Iedzīvotāju aktivitāte bijusi augstāka nekā pērn arī citos mēnešos - tirdzniecības centrs „Domina” secinājis, ka cilvēki atkal sāk vairāk atļauties un, lai arī iepriekš to rūpīgi apdomā, biežāk izmanto arī pakalpojumus un iegādājas lietas, kas nav pirmās nepieciešamības preces.

Pozitīvos rādītājus tirdzniecības centra pārstāvji skaidro gan ar iepriekš minēto patērētāju ekonomiskās aktivitātes pieaugumu un vērtību maiņu, gan tirdzniecības centra mērķtiecīgo darbību, visa gada garumā strādājot pie patērētāju vēlmju izpētes un nomnieku dažādošanas, tostarp atverot arī tādas jaunas tirdzniecības vietas kā eko kosmētikas veikalu „Madara”, bankas „Nordea” klientu apkalpošanas centru, spāņu apģērbu veikalu bērniem „Mayoral”, vācu apģērbu veikalu „Steilmann”, apavu veikalu „Tamaris”, bistro „Panda” un veikalu „Autlets A”, kurā pieejamas „Armani Jeans”, „Hugo Boss”, „Just Cavalli”, „Versace Collection”, „Betty Barclay” un citu labi zināmu zīmolu iepriekšējo sezonu preces.

Par to, ka palēnām notiek ekonomikas un arī iedzīvotāju personiskā budžeta atveseļošanās, liecina arī fakts, ka šogad „atdzīvojušies” arī ēdināšanas pakalpojumi ārpus mājas. Līdz šim „Domina” ir bijusi iecienīta vieta tieši biznesa pusdienām, taču arvien biežāk maltītes ārpus mājas atkal ietur arī ģimenes – salīdzinot ar 2010.gada pirmajiem deviņiem mēnešiem, šogad ēdināšanas pakalpojumi ārpus mājas tikuši izmantoti par 13% vairāk. Tāpat ir pieaudzis pieprasījums arī pēc ķermeni kopjošās kosmētikas, precēm mājai un elektroprecēm – cilvēki sāk atļauties vairāk un iegulda naudu sevis lutināšanā un apkārtējās vides uzlabošanā.

Cilvēki pēc nonākšanas krīzes zemākajā punktā ir pārdomājuši arī dzīves vērtības, un patlaban daudz svarīgāka ir kļuvusi ģimene un pozitīvas sajūtas, kas gūtas pat no maziem notikumiem, sīkām detaļām. Tieši tādēļ tirdzniecības centrā šogad notiek ne viena vien pārmaiņa apmeklētāju un nomnieku labsajūtas radīšanai. Ir rekonstruētas arī vairākas tirdzniecības telpas - patlaban veikali „City”, „Tendence” un „Paviljons” apmeklētājiem ir pieejami jau citā izskatā. Savukārt veikals „Apranga” uzsācis ne tikai darbību rekonstruētās telpās, bet arī tādu augsti novērtētu zīmolu kā „Tom Tailor”, „Jack&Jones”, „Cristina Gavioli” u.c tirdzniecību. Līdz ar atsevišķu veikalu rekonstrukciju visās tirdzniecības vietās ir uzsākti arī energoefektivitātes projekti.

Apmeklētāju labsajūtai jaunu izskatu sāk iegūt arī autostāvvietas - arī tajās tiek īstenoti rekonstrukcijas darbi, un jau 2012.gada sākumā „Dominas” viesi savas automašīnas varēs novietot jaunās, skaitās stāvvietās. Tas gan neietekmēs piekļuvi tirdzniecības centram, jo darbi notiks pakāpeniski, vienlaikus uzlabojot tikai daļu stāvvietas. „Dominas” pircēju ērtībai šogad gaidāms vēl kāds jauninājums – esošo papīra dāvanu karšu vietā novembrī tiks ieviestas elektroniskās dāvanu kartes.

Tāpat tiek turpināts attīstīt „Dominas” spēcīgos apavu un bērnu preču segmentus. Patlaban „Dominā” apavus var iegādāties 21 tirdzniecības vietā – šeit ir visplašākā apavu izvēle, salīdzinot ar citiem tirdzniecības centriem Latvijā. Savukārt bērnu preces var iegādāties jau 22 tirdzniecības vietās, tostarp veikalā „Prisma”, kurā zemo cenu kategorijā pieejami somu zīmola „Rainbow” bērnu apģērbi – šo skandināvu izstrādājumu kvalitāte ir daudz augstāka nekā līdzīgiem izstrādājumiem no Ķīnas.

Tomēr cilvēki ir sapratuši, ka dzīves kvalitātes līmenis neslēpjas tikai precēs, jo īpaši pašos dārgākajos zīmolos. Tādēļ viņi ļaujas tirdzniecības centram līdzdarboties ikdienas bagātināšanā ar dažādiem notikumiem un interesantiem, kvalitatīviem piedāvājumiem. Proti, ik mēnesi teju 100 topošās un jaunās māmiņas „Dominā” apmeklē bezmaksas semināru „Gaidību 4dienas”, savukārt vairāki simti ģimeņu ar bērniem ik mēnesi ierodas „Dominā”, lai atpūstos un piedalītos bērniem sarūpētajās „Kidding” aktivitātēs. Tāpat „Dominā” ir iespējams nopirkt hobijam un dzīves stilam nepieciešamās preces, lai nodarbotos ar sev tīkamām lietām arī ārpus tirdzniecības centra.

Par tirdzniecības centru „Domina”
T/c „Domina” ir viens no lielākajiem tirdzniecības centriem Rīgā, kas saviem apmeklētājiem ne vien sniedz plašas iepirkšanās iespējas, bet arī piedāvā gūt pozitīvas emocijas un jaunas zināšanas un interesanti pavadīt brīvo laiku. Tajā atrodas vairāk nekā 170 veikalu, tostarp visplašākajā izvēlē tieši apavu un bērnu preču tirdzniecības vietas. Tāpat ir pieejama boulinga zāle ar 12 celiņiem, skaistumkopšanas centrs, kafejnīcas un restorāni, kā arī dažādu pakalpojumu sniegšanas vietas – pasts, apdrošināšanas iestādes un banku filiāles, ķīmiskā tīrītava, auto mazgātava, apģērbu šūšanas un labošanas iestāde, apavu ražošanas un labošanas iestāde, kā arī atslēgu serviss. Tirdzniecības centra „Domina” pārvaldītājs ir SIA „Baltic Red Management”.